68. MFMO w Oliwie - Andreas Liebig
68. MFMO w Oliwie - Andrzej Chorosiński
68. MFMO w Oliwie - Axel Flierl
68. MFMO w Oliwie - Björn O. Wiede
68. MFMO w Oliwie - Diego Cannizzaro
68. MFMO w Oliwie - Gail Archer
68. MFMO w Oliwie - Ines Maidre-Aarvik
68. MFMO w Oliwie - Jean-Christophe Geiser
68. MFMO w Oliwie - Martin Gregorius
68. MFMO w Oliwie - Pavel Svoboda
68. MFMO w Oliwie - Roberto Bonetto
68. MFMO w Oliwie - Roman Perucki
68. MFMO w Oliwie - Stanislav Šurin
68. MFMO w Oliwie - Stephan Pollhammer
68. MFMO w Oliwie - Zsolt Máté Mészáros

68. MFMO w Oliwie - Andreas Liebig
08.08.2025 Andreas Liebig
Program:
Johann Sebastian Bach – Fantasia i fuga g-moll BWV 542
Schmücke dich, o liebe Seele BWV 654
a 2 Clav. et Pedal canto fermo in Sopr. aus Leipziger Choräle
Wolfgang Amadeusz Mozart – Leipziger Gigue G-dur KV 574
Kirchensonate Es-Dur KV 67
Kirchensonate B-Dur KV 68
na organy solo w aranżacji Zsigmonda Szathmáry'ego
Felix Mendelssohn-Bartholdy – Sonate V D-dur op. 65,5 Andante – Andante con moto – Allegro maestoso
Zoltán Kodály – Fünf Epigramme (aranżacja: Gabor Trajtler)
Aulis Sallinen – Chaconne – w 90. rocznicę urodzin Kompozytora
Ferenc Liszt – Preludium i Fuga na temat B-A-C-H
Andreas Liebig – Od 2014 roku pełni funkcję organisty katedralnego w Bazylei. W latach 2013-2015 był kierownikiem Wydziału Organów w Tiroler Landeskonservatorium w Innsbrucku, ponadto od 2018 roku wykłada w Staatliche Musikhochschule Freiburg. Po studiach muzyki kościelnej w Herford studiował w klasie organów, fortepianu oraz teorii muzyki w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie. W latach 1989–90 był stypendystą Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej studiując w klasie H. Haselböcka w Wiedniu. W 1988 został laureatem pierwszych nagród na międzynarodowych konkursach organowych w Dublinie i Odense. Jest kantorem i organistą kilku kościołów w Danii, Norwegii i Szwajcarii. Andreas Liebig piastuje stanowisko Dyrektora Artystycznego międzynarodowych festiwali i cykli koncertowych. Koncertuje jako solista, ma na swoim koncie liczne nagrania dla radia i telewizji, a także prowadzi kursy mistrzowskie w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Północnej. Zasiada w jury międzynarodowych konkursów organowych. Jest autorem nagrań J.S. Bacha na zabytkowych organach w Trondheim, Groningen, Dornum i Oelinghausen.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Johann Sebastian Bach – Fantasia i fuga g-moll BWV 542
Schmücke dich, o liebe Seele BWV 654
a 2 Clav. et Pedal canto fermo in Sopr. aus Leipziger Choräle
Wolfgang Amadeusz Mozart – Leipziger Gigue G-dur KV 574
Kirchensonate Es-Dur KV 67
Kirchensonate B-Dur KV 68
na organy solo w aranżacji Zsigmonda Szathmáry'ego
Felix Mendelssohn-Bartholdy – Sonate V D-dur op. 65,5 Andante – Andante con moto – Allegro maestoso
Zoltán Kodály – Fünf Epigramme (aranżacja: Gabor Trajtler)
Aulis Sallinen – Chaconne – w 90. rocznicę urodzin Kompozytora
Ferenc Liszt – Preludium i Fuga na temat B-A-C-H
Andreas Liebig – Od 2014 roku pełni funkcję organisty katedralnego w Bazylei. W latach 2013-2015 był kierownikiem Wydziału Organów w Tiroler Landeskonservatorium w Innsbrucku, ponadto od 2018 roku wykłada w Staatliche Musikhochschule Freiburg. Po studiach muzyki kościelnej w Herford studiował w klasie organów, fortepianu oraz teorii muzyki w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie. W latach 1989–90 był stypendystą Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej studiując w klasie H. Haselböcka w Wiedniu. W 1988 został laureatem pierwszych nagród na międzynarodowych konkursach organowych w Dublinie i Odense. Jest kantorem i organistą kilku kościołów w Danii, Norwegii i Szwajcarii. Andreas Liebig piastuje stanowisko Dyrektora Artystycznego międzynarodowych festiwali i cykli koncertowych. Koncertuje jako solista, ma na swoim koncie liczne nagrania dla radia i telewizji, a także prowadzi kursy mistrzowskie w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Północnej. Zasiada w jury międzynarodowych konkursów organowych. Jest autorem nagrań J.S. Bacha na zabytkowych organach w Trondheim, Groningen, Dornum i Oelinghausen.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Andrzej Chorosiński
18.07.2025 r. Andrzej Chorosiński
Program:
J.S. Bach/A.Vivaldi – Koncert a-moll, BWV 593/
F. Schubert – Impromptu As dur Op.40 (aranżacja: Andrzej Chorosiński)
F. Rączkowski – Tema con variazioni (1936)
F. Chopin – Nokturn f-moll (aranżacja: Andrzej Chorosiński)
R. Schumann - 6 Etiud w formie kanonu
J. Brahms – Uwertura akademicka (aranżacja: E.Lemare, A.Chorosiński)
Andrzej Chorosiński rozpoczął naukę gry na organach w klasie prof. Stanisława Mozdzonka w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, które ukończył z wyróżnieniem w 1967 roku. W tym samym roku rozpoczął studia w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Feliksa Rączkowskiego, ukończone z wyróżnieniem w 1972 roku. W latach 1969-1974 odbył studia kompozytorskie pod kierunkiem Tadeusza Paciorkiewicza. W 1972 roku uczestniczył w kursie mistrzowskim prowadzonym przez Floor Peetersa w Belgii. W tym samym roku otrzymał nagrodę specjalną na konkursie improwizacji organowej w Kilonii. Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Korei Południowej i Japonii. Występował w tak renomowanych miejscach jak m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Koncerthuset w Sztokholmie, Sala im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Katedra Notre Dame w Paryżu, King’s College Chappel w Cambridge, Auli im. Pawła VI w Watykanie czy Katedrze Św. Patryka w Nowym Jorku. Dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Nagrał też ponad 20 płyt LP i CD dla takich firm jak: Polskie Nagrania, Veriton, EMI-Electrola, Life Records, DUX, Musicon, Dabringhaus Grimm, Megavox. W roku 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał tytuł „Podwójnej Platynowej Płyty” płycie CD nagranej w Bazylice w Licheniu. Twórczość kompozytorska A.Chorosińskiego obejmuje: Koncert na Organy i Orkiestrę, Muzyka kameralna, organowa, chóralna i filmowa, komponowana na zamówienie Wytwórni Filmów Dokumentalnych w Łodzi. Jest również autorem licznych, autorskich transkrypcji utworów orkiestrowych na organy , m.in. utworów A.Vivaldiego, C. Saint Saensa M.Rimskiego Korsakowa, M.Mussorgskiego, B.Smetany Znaczące miejsce w działalności Andrzeja Chorosińskiego zajmuje praca pedagogiczna. W roku 1992 otrzymał tytuł naukowy Profesora sztuk muzycznych. Jest profesorem klas organów w warszawskiej i wrocławskiej Akademii Muzycznej. W latach 1987-1993 był prorektorem, a w latach 1993-1999 sprawował godność rektora Akademii Muzycznej im F.Chopina w Warszawie. W latach 1993 - 2000 był członkiem Prezydium AECAM - Stowarzyszenia Rektorów Europejskich Uczelni Muzycznych.
Sprawował również godność przewodniczącego Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych w Polsce - KRUA. Prowadził kursy mistrzowskie w Niemczech, Szwecji, Finlandii, USA, Japonii, Korei Płd. i Izraelu. Był też jurorem konkursów organowych we Francji, Niemczech i Polsce.
Od 1999 roku kieruje Katedrą Organów i Klawesynu w warszawskiej akademii muzycznej.
W latach 1997-2002 pełnił funkcję Dyrektora Artystycznego Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze. Jest współinicjatorem i dyrektorem artystycznym 7 międzynarodowych festiwali muzyki organowej i kameralnej na zabytkowych instrumentach, we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy, Kłodzku. Kluczborku i Św. Lipce. Posiada liczne odznaczenia i nagrody, m.in. Zasłużonego Działacza Kultury, Złoty Krzyż Zasługi, medal „Ecclesiae Populoque Servitium Praestanti”.
Jest honorowym obywatelem miast Jelenia Góra i Kłodzko, przyznanych za zasługi w popularyzowaniu kultury muzycznej na terenie Dolnego Śląska. Jest konsultantem i autorem licznych projektów w zakresie budownictwa organowego w Polsce, Niemczech, Kanadzie i Japonii.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
J.S. Bach/A.Vivaldi – Koncert a-moll, BWV 593/
F. Schubert – Impromptu As dur Op.40 (aranżacja: Andrzej Chorosiński)
F. Rączkowski – Tema con variazioni (1936)
F. Chopin – Nokturn f-moll (aranżacja: Andrzej Chorosiński)
R. Schumann - 6 Etiud w formie kanonu
J. Brahms – Uwertura akademicka (aranżacja: E.Lemare, A.Chorosiński)
Andrzej Chorosiński rozpoczął naukę gry na organach w klasie prof. Stanisława Mozdzonka w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, które ukończył z wyróżnieniem w 1967 roku. W tym samym roku rozpoczął studia w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Feliksa Rączkowskiego, ukończone z wyróżnieniem w 1972 roku. W latach 1969-1974 odbył studia kompozytorskie pod kierunkiem Tadeusza Paciorkiewicza. W 1972 roku uczestniczył w kursie mistrzowskim prowadzonym przez Floor Peetersa w Belgii. W tym samym roku otrzymał nagrodę specjalną na konkursie improwizacji organowej w Kilonii. Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Korei Południowej i Japonii. Występował w tak renomowanych miejscach jak m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Koncerthuset w Sztokholmie, Sala im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Katedra Notre Dame w Paryżu, King’s College Chappel w Cambridge, Auli im. Pawła VI w Watykanie czy Katedrze Św. Patryka w Nowym Jorku. Dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Nagrał też ponad 20 płyt LP i CD dla takich firm jak: Polskie Nagrania, Veriton, EMI-Electrola, Life Records, DUX, Musicon, Dabringhaus Grimm, Megavox. W roku 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał tytuł „Podwójnej Platynowej Płyty” płycie CD nagranej w Bazylice w Licheniu. Twórczość kompozytorska A.Chorosińskiego obejmuje: Koncert na Organy i Orkiestrę, Muzyka kameralna, organowa, chóralna i filmowa, komponowana na zamówienie Wytwórni Filmów Dokumentalnych w Łodzi. Jest również autorem licznych, autorskich transkrypcji utworów orkiestrowych na organy , m.in. utworów A.Vivaldiego, C. Saint Saensa M.Rimskiego Korsakowa, M.Mussorgskiego, B.Smetany Znaczące miejsce w działalności Andrzeja Chorosińskiego zajmuje praca pedagogiczna. W roku 1992 otrzymał tytuł naukowy Profesora sztuk muzycznych. Jest profesorem klas organów w warszawskiej i wrocławskiej Akademii Muzycznej. W latach 1987-1993 był prorektorem, a w latach 1993-1999 sprawował godność rektora Akademii Muzycznej im F.Chopina w Warszawie. W latach 1993 - 2000 był członkiem Prezydium AECAM - Stowarzyszenia Rektorów Europejskich Uczelni Muzycznych.
Sprawował również godność przewodniczącego Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych w Polsce - KRUA. Prowadził kursy mistrzowskie w Niemczech, Szwecji, Finlandii, USA, Japonii, Korei Płd. i Izraelu. Był też jurorem konkursów organowych we Francji, Niemczech i Polsce.
Od 1999 roku kieruje Katedrą Organów i Klawesynu w warszawskiej akademii muzycznej.
W latach 1997-2002 pełnił funkcję Dyrektora Artystycznego Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze. Jest współinicjatorem i dyrektorem artystycznym 7 międzynarodowych festiwali muzyki organowej i kameralnej na zabytkowych instrumentach, we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy, Kłodzku. Kluczborku i Św. Lipce. Posiada liczne odznaczenia i nagrody, m.in. Zasłużonego Działacza Kultury, Złoty Krzyż Zasługi, medal „Ecclesiae Populoque Servitium Praestanti”.
Jest honorowym obywatelem miast Jelenia Góra i Kłodzko, przyznanych za zasługi w popularyzowaniu kultury muzycznej na terenie Dolnego Śląska. Jest konsultantem i autorem licznych projektów w zakresie budownictwa organowego w Polsce, Niemczech, Kanadzie i Japonii.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Axel Flierl
01.08.2025 Axel Flierl
Program:
Franz Liszt – Introdukcja i fuga C-dur z: J.S. Bach Kantata BWV 21
Ave Maria d’Arcadelt
Johann Sebastian Bach – Chorał „Nun danket alle Gott“ z Kantaty BWV 79 (transkrypcja organowa: Virgil Fox)
Fantazja I fuga a-moll BWV 561
Chorał „Wohl mir, dass ich Jesum habe“ z Kantaty BWV 147 (transkrypcja organowa Maurice Duruflé)
Marco Enrico Bossi – Entrée pontificale op. 104 Nr 1
Élévation op. 94 Nr 1
César Franck – Chorał nr 3 a-moll
Dr Axel Flierl urodził się w Norymberdze (Bawaria) w 1976 roku i jest jednym z najbardziej wszechstronnych artystów na niemieckiej scenie organowej. Studiował organy, improwizację organową oraz muzykę kościelną w Monachium i Paryżu oraz muzykologię w Karlsruhe. Jego nauczycielami byli prof. Edgar Krapp, prof. Thierry Escaich i Vincent Warnier. Axel Flierl uważany jest za czołowego badacza Karla Höllera. Jest autorem rozprawy o utworach organowych Höllera, którą napisał pod kierunkiem prof. Thomasa Seedorfa, zajmuje sie również imterpretacją dzieł muzycznych kompozytora. W 2006 roku został mianowany głównym organistą i dyrygentem w papieskiej bazylice mniejszej św. Piotra w Dillingen an der Donau (Bawaria), konkatedrze i drugim kościele katedralnym diecezji Augsburg i przekształcił to miejsce w centrum muzyki kościelnej, którego oddziaływanie wykracza daleko poza granice regionu. W 2007 roku założył międzynarodowy festiwal organowy Dillinger Basilikakonzerte, w ramach którego wykonał wszystkie dzieła organowe Karla Höllera i Maurice'a Duruflé. Ponadto od 2022 roku pełni gościnną profesurę w Pontificio Istituto di Musica sacra – Papieskim Konserwatorium Muzycznym w Rzymie. Koncertuje jako solista, prowadzi liczne kursy mistrzowskie w Europie, w Australii, Hong-Kongu, USA, Abchazji, Kazachstanie, Ameryce Południowej, RPA, Izraelu, Palestynie, Islandii oraz w Andorze.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Franz Liszt – Introdukcja i fuga C-dur z: J.S. Bach Kantata BWV 21
Ave Maria d’Arcadelt
Johann Sebastian Bach – Chorał „Nun danket alle Gott“ z Kantaty BWV 79 (transkrypcja organowa: Virgil Fox)
Fantazja I fuga a-moll BWV 561
Chorał „Wohl mir, dass ich Jesum habe“ z Kantaty BWV 147 (transkrypcja organowa Maurice Duruflé)
Marco Enrico Bossi – Entrée pontificale op. 104 Nr 1
Élévation op. 94 Nr 1
César Franck – Chorał nr 3 a-moll
Dr Axel Flierl urodził się w Norymberdze (Bawaria) w 1976 roku i jest jednym z najbardziej wszechstronnych artystów na niemieckiej scenie organowej. Studiował organy, improwizację organową oraz muzykę kościelną w Monachium i Paryżu oraz muzykologię w Karlsruhe. Jego nauczycielami byli prof. Edgar Krapp, prof. Thierry Escaich i Vincent Warnier. Axel Flierl uważany jest za czołowego badacza Karla Höllera. Jest autorem rozprawy o utworach organowych Höllera, którą napisał pod kierunkiem prof. Thomasa Seedorfa, zajmuje sie również imterpretacją dzieł muzycznych kompozytora. W 2006 roku został mianowany głównym organistą i dyrygentem w papieskiej bazylice mniejszej św. Piotra w Dillingen an der Donau (Bawaria), konkatedrze i drugim kościele katedralnym diecezji Augsburg i przekształcił to miejsce w centrum muzyki kościelnej, którego oddziaływanie wykracza daleko poza granice regionu. W 2007 roku założył międzynarodowy festiwal organowy Dillinger Basilikakonzerte, w ramach którego wykonał wszystkie dzieła organowe Karla Höllera i Maurice'a Duruflé. Ponadto od 2022 roku pełni gościnną profesurę w Pontificio Istituto di Musica sacra – Papieskim Konserwatorium Muzycznym w Rzymie. Koncertuje jako solista, prowadzi liczne kursy mistrzowskie w Europie, w Australii, Hong-Kongu, USA, Abchazji, Kazachstanie, Ameryce Południowej, RPA, Izraelu, Palestynie, Islandii oraz w Andorze.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Björn O. Wiede
08.07.2025 r. Björn O. Wiede
Program:
Johann Sebastian Bach – Preludium Es-dur BWV 552
Franz Liszt - Symphonische Dichtung „Orpheus"
Johann Sebastian Bach – Preludium i fuga f-moll BWV 534
Franz Liszt – Wariacje na temat Basso continuo I cz. Kantaty "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen“ J. S. Bacha
Improwizacja
Introdukcja i fuga d-moll
Björn O. Wiede – kantor i dyrektor artystyczny w kościele św. Mikołaja w Poczdamie. Był chórzystą słynnego chóru chłopięcego w kościele św. Krzyża w Dreźnie (Kreuzchor). Odbył studia w zakresie gry na organach, wiolonczeli, fortepianie, klawesynie oraz muzyki kościelnej i edukacji muzycznej w Wyższych Szkołach Muzycznych Dreźnie, Hamburgu i Monachium. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym chóru w kościele św. Mikołaja w Poczdamie, orkiestry symfonicznej Neue Potsdamer Hofkapelle oraz zespołu muzycznego EXXENTIAL BACH. W 2017 roku został dyrektorem artystycznym muzyki kościelnej w kościołach protestanckich Brandenburgii.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Johann Sebastian Bach – Preludium Es-dur BWV 552
Franz Liszt - Symphonische Dichtung „Orpheus"
Johann Sebastian Bach – Preludium i fuga f-moll BWV 534
Franz Liszt – Wariacje na temat Basso continuo I cz. Kantaty "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen“ J. S. Bacha
Improwizacja
Introdukcja i fuga d-moll
Björn O. Wiede – kantor i dyrektor artystyczny w kościele św. Mikołaja w Poczdamie. Był chórzystą słynnego chóru chłopięcego w kościele św. Krzyża w Dreźnie (Kreuzchor). Odbył studia w zakresie gry na organach, wiolonczeli, fortepianie, klawesynie oraz muzyki kościelnej i edukacji muzycznej w Wyższych Szkołach Muzycznych Dreźnie, Hamburgu i Monachium. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym chóru w kościele św. Mikołaja w Poczdamie, orkiestry symfonicznej Neue Potsdamer Hofkapelle oraz zespołu muzycznego EXXENTIAL BACH. W 2017 roku został dyrektorem artystycznym muzyki kościelnej w kościołach protestanckich Brandenburgii.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Diego Cannizzaro
15.07.2025 r. Diego Cannizzaro
Program:
Franz Liszt – Fantazja i Fuga na temat chorału "Ad nos, ad salutarem undam"
Marco Enrico Bossi
Hołd w setną rocznicę śmierci kompozytora
Scherzo
Siciliana
Giga
Chant du soir
Etude Symphonique
Diego Cannizzaro w 1992 r. ukończył Literaturę Włoską na Uniwersytecie w Palermo (Włochy), ukończył także fortepian w konserwatorium „Vincenzo Bellini” w Palermo oraz organy i kompozycję organową w Konserwatorium „Francesco Morlacchi” w Perugii (Włochy). Studiował także organy i klawesyn w Academy of Pistoia, Academy of North Germany Academy (Bremen) i University of Santiago de Compostela (Hiszpania). Studia zakończył doktoratem Historii i analizy kultur muzycznych na uniwersytecie „La Sapienza” w Rzymie z rozprawą „Muzyka na organy i klawesyn w królestwach Neapolu i Sycylii w XVI i XVII wieku”. Honorowy inspektor organów historycznych na Sycylii, nauczyciel organów w Konserwatorium w Caltanissetta i dyrektor artystyczny festiwalu „In tempore organi” (organy historyczne na Sycylii). Diego Cannizzaro jest zapraszany jako nauczyciel włoskiej muzyki organowej do konserwatorium w Petersburgu (Rosja). Prowadzi kursy muzyki dawnej organizowane przez „Orchestra Barocca Siciliana” i klasę mistrzowską w akademii Enghien i Ath (Belgia). Diego Cannizzaro brał udział w międzynarodowych festiwalach organowych w całej Europie i USA. Nagrał wiele płyt kompaktowych, monografię dotyczącą dzieł organów Filippo Capocciego (XIX wiek), Giovanniego Salvatore'a (XVII wiek) oraz Pietro Vinci (XVI wiek).
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Franz Liszt – Fantazja i Fuga na temat chorału "Ad nos, ad salutarem undam"
Marco Enrico Bossi
Hołd w setną rocznicę śmierci kompozytora
Scherzo
Siciliana
Giga
Chant du soir
Etude Symphonique
Diego Cannizzaro w 1992 r. ukończył Literaturę Włoską na Uniwersytecie w Palermo (Włochy), ukończył także fortepian w konserwatorium „Vincenzo Bellini” w Palermo oraz organy i kompozycję organową w Konserwatorium „Francesco Morlacchi” w Perugii (Włochy). Studiował także organy i klawesyn w Academy of Pistoia, Academy of North Germany Academy (Bremen) i University of Santiago de Compostela (Hiszpania). Studia zakończył doktoratem Historii i analizy kultur muzycznych na uniwersytecie „La Sapienza” w Rzymie z rozprawą „Muzyka na organy i klawesyn w królestwach Neapolu i Sycylii w XVI i XVII wieku”. Honorowy inspektor organów historycznych na Sycylii, nauczyciel organów w Konserwatorium w Caltanissetta i dyrektor artystyczny festiwalu „In tempore organi” (organy historyczne na Sycylii). Diego Cannizzaro jest zapraszany jako nauczyciel włoskiej muzyki organowej do konserwatorium w Petersburgu (Rosja). Prowadzi kursy muzyki dawnej organizowane przez „Orchestra Barocca Siciliana” i klasę mistrzowską w akademii Enghien i Ath (Belgia). Diego Cannizzaro brał udział w międzynarodowych festiwalach organowych w całej Europie i USA. Nagrał wiele płyt kompaktowych, monografię dotyczącą dzieł organów Filippo Capocciego (XIX wiek), Giovanniego Salvatore'a (XVII wiek) oraz Pietro Vinci (XVI wiek).
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Gail Archer
25.07.2025 Gail Archer
Program:
Improwizacja na temat Hymnu „Święty Boże” Mieczysława Surzyńskiego
Wincenty Rychling – Pastorale f-moll
Felix Borowski – Meditation-Elegy
Paweł Łukaszewski – Tryptyk na Organy
Henryk Mikołaj Górecki – Kantata na Organy
Feliks Nowowiejski – VIII Symfonia Organowa
Grażyna Bacewicz – Esquisse Per Organo
Tadeusz Paciorkiewicz – Triptychon na organy
Gail Archer zasiada na stanowisku Dyrektora ds. muzycznych w Barnard College, Uniwersytetu Columbia. Jest dyrygentką chórów Barnard – Columbia oraz laureatką nagrody Banku Nowojorskiego (Teaching Excellence Award) za wyjątkowe osiągnięcia na polu pedagogicznym. Gail Archer wykłada na Wydziale Historii Muzyki w Manhattan School of Music, gdzie prowadzi seminaria doktoranckie, dotyczące historycznych praktyk wykonawczych i kursy muzyki barokowej, ponadto artystka jest także organistką All Saints Episcopal Church (anglikańskiego kościoła Wszystkich Świętych) na Manhattanie. G. Archer zdobyła tytuł Doktora Sztuk Muzycznych, który uzyskała w Manhattan School of Music, gdzie studiowała u McNeila Robinsona. Na tej uczelni otrzymała również nagrodę im. Helen Cohn dla wybitnego absolwenta programów doktoranckich. Repertuar Gail Archer obejmuje muzykę dawną od J. Pieterszoon'a Sweelinck'a, Dietrich'a Buxtehude czy J. S. Bacha, poprzez XVI-XVIII – wieczne szkoły włoskie i hiszpańskie ze szczególnym uwzględnieniem utworów Frescobaldiego. Interesuje się także muzyką współczesną, szczególnie twórczością Oliwiera Messiaena. Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Improwizacja na temat Hymnu „Święty Boże” Mieczysława Surzyńskiego
Wincenty Rychling – Pastorale f-moll
Felix Borowski – Meditation-Elegy
Paweł Łukaszewski – Tryptyk na Organy
Henryk Mikołaj Górecki – Kantata na Organy
Feliks Nowowiejski – VIII Symfonia Organowa
Grażyna Bacewicz – Esquisse Per Organo
Tadeusz Paciorkiewicz – Triptychon na organy
Gail Archer zasiada na stanowisku Dyrektora ds. muzycznych w Barnard College, Uniwersytetu Columbia. Jest dyrygentką chórów Barnard – Columbia oraz laureatką nagrody Banku Nowojorskiego (Teaching Excellence Award) za wyjątkowe osiągnięcia na polu pedagogicznym. Gail Archer wykłada na Wydziale Historii Muzyki w Manhattan School of Music, gdzie prowadzi seminaria doktoranckie, dotyczące historycznych praktyk wykonawczych i kursy muzyki barokowej, ponadto artystka jest także organistką All Saints Episcopal Church (anglikańskiego kościoła Wszystkich Świętych) na Manhattanie. G. Archer zdobyła tytuł Doktora Sztuk Muzycznych, który uzyskała w Manhattan School of Music, gdzie studiowała u McNeila Robinsona. Na tej uczelni otrzymała również nagrodę im. Helen Cohn dla wybitnego absolwenta programów doktoranckich. Repertuar Gail Archer obejmuje muzykę dawną od J. Pieterszoon'a Sweelinck'a, Dietrich'a Buxtehude czy J. S. Bacha, poprzez XVI-XVIII – wieczne szkoły włoskie i hiszpańskie ze szczególnym uwzględnieniem utworów Frescobaldiego. Interesuje się także muzyką współczesną, szczególnie twórczością Oliwiera Messiaena. Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Ines Maidre-Aarvik
22.08.2025 Ines Maidre-Aarvik
Program:
Dietrich Buxtehude – Preludium, Fuga i Ciacona C-dur, BuxWV137
Johann Sebastian Bach – Fantasia G-dur BWV 572
Peeter Süda – Suita f-moll
Basso ostinato
Ave Maria
Scherzino
Kjell Mørk Karlsen: z: Six Partitas on Norwegian Folk tunes, op. 20
Jesus Christ is uprisen
Jehan Alain – Trois Pieces:
1. Variations sur thème de Clément Jannequin
2. Le jardin suspendu
3.Litanies
Ines Maidre-Aarvik urodziła się w Estonii, gdzie ukończyła studia z zakresu fortepianu i organów na Estońskiej Akademii Muzycznej. Edukację muzyczną kontynuowała we Francji pod okiem Profesora Daniela Rotha, gdzie ukończyła klasę organów oraz w Niemczech, poszerzając umiejętności z zakresu gry na klawesynie. Ines Maidre-Aarvik specjalizuje się w interpretacji organowej z zakresu muzyki dawnej, współczesnej i epoki Romantyzmu. Jest profesorem Uniwersytetu w Bergen i pomysłodawczynią cykli muzyki organowej, skupiających się na wybranej tematyce np. „Bells in the Organ”, „Swan Songs for the Organ”, „Cathedral by Giant Savings”. W ramach działalności naukowej Artystka prowadzi kursy mistrzowskie i wykłady w Sielius Academy w Finlandii, Indiana University w Bloomington czy Ohio University w Atenach. Brała udział w licznych konferencjach i zjazdach naukowych dotyczących muzyki organowej m.in. w Stanach Zjednoczonych.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Dietrich Buxtehude – Preludium, Fuga i Ciacona C-dur, BuxWV137
Johann Sebastian Bach – Fantasia G-dur BWV 572
Peeter Süda – Suita f-moll
Basso ostinato
Ave Maria
Scherzino
Kjell Mørk Karlsen: z: Six Partitas on Norwegian Folk tunes, op. 20
Jesus Christ is uprisen
Jehan Alain – Trois Pieces:
1. Variations sur thème de Clément Jannequin
2. Le jardin suspendu
3.Litanies
Ines Maidre-Aarvik urodziła się w Estonii, gdzie ukończyła studia z zakresu fortepianu i organów na Estońskiej Akademii Muzycznej. Edukację muzyczną kontynuowała we Francji pod okiem Profesora Daniela Rotha, gdzie ukończyła klasę organów oraz w Niemczech, poszerzając umiejętności z zakresu gry na klawesynie. Ines Maidre-Aarvik specjalizuje się w interpretacji organowej z zakresu muzyki dawnej, współczesnej i epoki Romantyzmu. Jest profesorem Uniwersytetu w Bergen i pomysłodawczynią cykli muzyki organowej, skupiających się na wybranej tematyce np. „Bells in the Organ”, „Swan Songs for the Organ”, „Cathedral by Giant Savings”. W ramach działalności naukowej Artystka prowadzi kursy mistrzowskie i wykłady w Sielius Academy w Finlandii, Indiana University w Bloomington czy Ohio University w Atenach. Brała udział w licznych konferencjach i zjazdach naukowych dotyczących muzyki organowej m.in. w Stanach Zjednoczonych.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Jean-Christophe Geiser
19.08.2025 Jean-Christophe Geiser
Program:
Program:
Samuel Scheidt – Echo ad manuale duplex
Johann Sebastian Bach – Partita « Sei gegrüsset, Jesu gütig » BWV 768
Richard Wagner – „Tristan i Izolda” - preludium (transkrycpja organowa: A.W. Gottschalg)
Julien-François Zbinden – Interludium na temat imienia Tristan
Louis Vierne – z: Pièces en style libre
Carillon
Epitaphe
z: Pièces de Fantaisie
Carillon de Westminster
Louis-James-Alferd Lefébure-Wély – Boléro de concert
Jean Christophe Geiser – Studiował w konserwatorium w Brnie, gdzie obronił dyplom w zakresie fortepianu i organów. Wiedzę muzyczną pogłębiał w Paryżu, a ponadto ukończył także studia muzykologiczne i prawnicze. Już w wieku 26 lat został mianowany organistą tytularnym katedry w Lozannie, a dwa lata później, w 1993 r. profesorem organów w tamtejszej Wyższej Szkole Muzycznej. Aktualnie jest dziekanem klas profesjonalnych organów i klawesynu. Pełni także funkcję dyrektora artystycznego w stowarzyszeniu organizującym koncerty organowe w katedrze. Artysta jest jednym z najbardziej znanych szwajcarskich organistów. W ramach Fundacji Pro Helvetia koncertował w większości państw europejskich oraz USA. Brał udział w licznych festiwalach organowych na świecie i nagrywał dla wielu stacji radiowych w Europie.
Między innymi dzięki staraniom Artysty w grudniu 2003 r. odbyła się inauguracja największych w Szwajcarii organów w katedrze w Lozannie. Są to prawdopodobnie najdroższe organy na świecie (4 mln dolarów). Reprezentują cztery główne opcje faktury organowej: klasyczną francuską, barokową niemiecką oraz symfoniczną francuską, a także romantyczną niemiecką.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Program:
Samuel Scheidt – Echo ad manuale duplex
Johann Sebastian Bach – Partita « Sei gegrüsset, Jesu gütig » BWV 768
Richard Wagner – „Tristan i Izolda” - preludium (transkrycpja organowa: A.W. Gottschalg)
Julien-François Zbinden – Interludium na temat imienia Tristan
Louis Vierne – z: Pièces en style libre
Carillon
Epitaphe
z: Pièces de Fantaisie
Carillon de Westminster
Louis-James-Alferd Lefébure-Wély – Boléro de concert
Jean Christophe Geiser – Studiował w konserwatorium w Brnie, gdzie obronił dyplom w zakresie fortepianu i organów. Wiedzę muzyczną pogłębiał w Paryżu, a ponadto ukończył także studia muzykologiczne i prawnicze. Już w wieku 26 lat został mianowany organistą tytularnym katedry w Lozannie, a dwa lata później, w 1993 r. profesorem organów w tamtejszej Wyższej Szkole Muzycznej. Aktualnie jest dziekanem klas profesjonalnych organów i klawesynu. Pełni także funkcję dyrektora artystycznego w stowarzyszeniu organizującym koncerty organowe w katedrze. Artysta jest jednym z najbardziej znanych szwajcarskich organistów. W ramach Fundacji Pro Helvetia koncertował w większości państw europejskich oraz USA. Brał udział w licznych festiwalach organowych na świecie i nagrywał dla wielu stacji radiowych w Europie.
Między innymi dzięki staraniom Artysty w grudniu 2003 r. odbyła się inauguracja największych w Szwajcarii organów w katedrze w Lozannie. Są to prawdopodobnie najdroższe organy na świecie (4 mln dolarów). Reprezentują cztery główne opcje faktury organowej: klasyczną francuską, barokową niemiecką oraz symfoniczną francuską, a także romantyczną niemiecką.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Martin Gregorius
05.08.2025 Martin Gregorius
Program:
Program:
August Gottfried Ritter - Sonata Nr 3 a-moll op. 23
Sigfried Karg-Elert - III Impressions op. 108:
I Sunset
II Starlight
III Elegiac Poem
Louis Vierne – 24 Pièces de fantasie:
Aubade op. 55 nr 1
Hymne au soleil op. 53 nr 2
Feux follets op. 53 nr 4
Étoile du soir op. 54 nr 3
Martin Gregorius - urodził się w 1991 roku w Gdyni. Studiował organy, improwizację, teorię muzyki, kompozycję, dyrygenturę i muzykę sakralną w renomowanych ośrodkach: Akademii Muzycznej w Gdańsku, Wyższej Szkole Muzycznej w Detmold (Niemcy) oraz Narodowych Wyższych Konserwatoriach Muzycznym w Paryżu i w Lyonie (Francja). W trakcie swych studiów poznawał różne tradycje i style wykonawcze pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in: Michela Bouvarda, Hanny Dys, Tomasza Adama Nowaka, Romana Peruckiego, Françoisa Espinasse’a i Oliviera Latry. Improwizacja organowa zawsze była centralnym punktem jego zainteresowań. Swój talent w tym kierunku rozwijał pracując pod kierunkiem najwybitniejszych francuskich mistrzów, m.in. Pierre’a Pincemaille’a, Thierry’ego Escaicha i Philippe’a Lefevbre’a. W 2017 uzyskał tytuł doktora na Akademii Muzycznej w Poznaniu na podstawie rozprawy poświęconej francuskiej tradycji improwizacji. Martin Gregorius jest laureatem wielu nagród na międzynarodowych konkursach muzyki organowej w Polsce, Austrii, Niemczech, Włoszech i Luksemburgu. Do jego najważniejszych osiągnięć należą pierwsze nagrody na dwóch prestiżowych międzynarodowych konkursach improwizacji organowej: „Westfalen Impro 6” w Münster/Billerbeck (Niemcy) oraz 6. Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Organowej w Aigen-Schlägl (Austria). Za wybitne osiągnięcia artystyczne i naukowe otrzymał stypendia i nagrody m.in. Prezydenta Rzeczypospolitej Polski, Prezesa Rady Ministrów, Nagrodę Miasta Gdańska „Młody Twórca w Dziedzinie Kultury” wyróżnienie „artNoble” jako „wyróżniająca się osobowość twórcza”. Jako koncertujący organista regularnie wykonuje recitale w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji, m.in. w katedrach w Edynburgu, Erfurcie, Luksemburgu, Magdeburgu, Mognucji, Monachium, Boardwalk Hall w Atlantic City, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku.
W sezonie koncertowym 2017/2018 pełnił funkcję Organisty Tytularnego Sapporo Concert Hall w Japonii, gdzie wydał debiutancką płytę „Taniec witraży”. W trakcie pobytu w Japonii wykonywał recitale w wielu prestiżowych salach koncertowych, m. in. w Suntory Hall i Sumida Triphony Hall w Tokio oraz Art Tower w Mito, koncertując jako solista i kameralista wspólnie z wieloma wybitnymi dyrygentami, solistami i orkiestrami, m.in. z Simonem Gaudenzem, Rainerem Küchlem, Maxem Pommerem, Shuntaro Sato, Kanade Yokoyama a także Sapporo Symphony Orchestra, Symphony Prague i Nordwestdeutsche Philharmonie. Nagrywał dla polskich, niemieckich i japońskich stacji telewizyjnych oraz dla polskiego, niemieckiego, francuskiego i amerykańskiego radia.
W latach 2018–2021 był kantorem, dyrektorem chórów i organistą kościoła św. Pankracego w Gütersloh w Niemczech. Od 2020 roku pełni funkcję docenta organów i improwizacji w Wyższej Szkole Muzycznej w Ratyzbonie (Niemcy). Prezentuje także referaty na konferencjach muzykologicznych w kraju i za granicą oraz prowadzi kursy mistrzowskie interpretacji i improwizacji muzyki organowej. W 2021 roku został mianowany kantorem i organistą Bazyliki św. Jakuba w Straubingu (Niemcy). Od 2023 roku jest także docentem improwizacji organowej w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru w Monachium.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Program:
August Gottfried Ritter - Sonata Nr 3 a-moll op. 23
Sigfried Karg-Elert - III Impressions op. 108:
I Sunset
II Starlight
III Elegiac Poem
Louis Vierne – 24 Pièces de fantasie:
Aubade op. 55 nr 1
Hymne au soleil op. 53 nr 2
Feux follets op. 53 nr 4
Étoile du soir op. 54 nr 3
Martin Gregorius - urodził się w 1991 roku w Gdyni. Studiował organy, improwizację, teorię muzyki, kompozycję, dyrygenturę i muzykę sakralną w renomowanych ośrodkach: Akademii Muzycznej w Gdańsku, Wyższej Szkole Muzycznej w Detmold (Niemcy) oraz Narodowych Wyższych Konserwatoriach Muzycznym w Paryżu i w Lyonie (Francja). W trakcie swych studiów poznawał różne tradycje i style wykonawcze pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in: Michela Bouvarda, Hanny Dys, Tomasza Adama Nowaka, Romana Peruckiego, Françoisa Espinasse’a i Oliviera Latry. Improwizacja organowa zawsze była centralnym punktem jego zainteresowań. Swój talent w tym kierunku rozwijał pracując pod kierunkiem najwybitniejszych francuskich mistrzów, m.in. Pierre’a Pincemaille’a, Thierry’ego Escaicha i Philippe’a Lefevbre’a. W 2017 uzyskał tytuł doktora na Akademii Muzycznej w Poznaniu na podstawie rozprawy poświęconej francuskiej tradycji improwizacji. Martin Gregorius jest laureatem wielu nagród na międzynarodowych konkursach muzyki organowej w Polsce, Austrii, Niemczech, Włoszech i Luksemburgu. Do jego najważniejszych osiągnięć należą pierwsze nagrody na dwóch prestiżowych międzynarodowych konkursach improwizacji organowej: „Westfalen Impro 6” w Münster/Billerbeck (Niemcy) oraz 6. Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Organowej w Aigen-Schlägl (Austria). Za wybitne osiągnięcia artystyczne i naukowe otrzymał stypendia i nagrody m.in. Prezydenta Rzeczypospolitej Polski, Prezesa Rady Ministrów, Nagrodę Miasta Gdańska „Młody Twórca w Dziedzinie Kultury” wyróżnienie „artNoble” jako „wyróżniająca się osobowość twórcza”. Jako koncertujący organista regularnie wykonuje recitale w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji, m.in. w katedrach w Edynburgu, Erfurcie, Luksemburgu, Magdeburgu, Mognucji, Monachium, Boardwalk Hall w Atlantic City, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku.
W sezonie koncertowym 2017/2018 pełnił funkcję Organisty Tytularnego Sapporo Concert Hall w Japonii, gdzie wydał debiutancką płytę „Taniec witraży”. W trakcie pobytu w Japonii wykonywał recitale w wielu prestiżowych salach koncertowych, m. in. w Suntory Hall i Sumida Triphony Hall w Tokio oraz Art Tower w Mito, koncertując jako solista i kameralista wspólnie z wieloma wybitnymi dyrygentami, solistami i orkiestrami, m.in. z Simonem Gaudenzem, Rainerem Küchlem, Maxem Pommerem, Shuntaro Sato, Kanade Yokoyama a także Sapporo Symphony Orchestra, Symphony Prague i Nordwestdeutsche Philharmonie. Nagrywał dla polskich, niemieckich i japońskich stacji telewizyjnych oraz dla polskiego, niemieckiego, francuskiego i amerykańskiego radia.
W latach 2018–2021 był kantorem, dyrektorem chórów i organistą kościoła św. Pankracego w Gütersloh w Niemczech. Od 2020 roku pełni funkcję docenta organów i improwizacji w Wyższej Szkole Muzycznej w Ratyzbonie (Niemcy). Prezentuje także referaty na konferencjach muzykologicznych w kraju i za granicą oraz prowadzi kursy mistrzowskie interpretacji i improwizacji muzyki organowej. W 2021 roku został mianowany kantorem i organistą Bazyliki św. Jakuba w Straubingu (Niemcy). Od 2023 roku jest także docentem improwizacji organowej w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru w Monachium.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Pavel Svoboda
12.08.2025 Pavel Svoboda
Program:
Jan Pieterszoon Sweelinck - Ballo del Granduca SwWV 319
Johann Sebastian Bach – Preludium i fuga g-moll g moll BWV 535
Liebster Jesu, wir sind hier BWV 731
Erbarm dich mein, o Herre Gott BWV 721
Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 659
Preludium i fugaC-dur BWV 531
Samuel Barber - Adagio op. 11 (aranżacja P. Svoboda)
Charles-Marie Widor – Toccata from Symphony no. 5 f moll, op. 42/1
Pavel Svoboda – Naukę gry na organach rozpoczął w Konserwatorium w Pardubicach. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich znanych organistów i był uczniem Leo van Doeselaara na Berlińskim Uniwersytecie Sztuk Pięknych. Po powrocie do Czech kontynuował naukę w Pradze, w klasie prof. Jaroslava Tůmy na Wydziale Muzycznym Akademii Sztuk Scenicznych. Jest jednym z najbardziej utytułowanych młodych czeskich organistów. Zdobył I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Organowym Młodych Organistów w Opawie oraz nagrodę fundacji Český hudební fond (Czeski Fundusz Muzyczny) za najlepsze wykonanie muzyki współczesnej. Svoboda jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Praskiej Wiosny i Konkursu im. Bacha w Lipsku. Jury Międzynarodowego Konkursu Artystycznego w Brnie uhonorowało Artystę I nagrodą, z kolei w ramach Internationale Orgelwoche w Korschenbroich Svoboda został nagrodzony III miejscem. Dodatkowo został laureatem Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Praska Wiosna, a także Międzynarodowego Konkursu im. Jana Sebastiana Bacha w Lipsku. Pavel Svoboda koncertuje w ramach krajowych i zagranicznych festiwali muzycznych m.in. w Niemczech, Belgii, na Słowacji, w Polsce, Hiszpanii czy Chinach, a jako solista występuje z najlepszymi orkiestrami. Od 2004 roku jest organistą i cembalistą Barocco semper giovane. Współpracuje z Czeskim Radiem, Telewizją Czeską i jest autorem nagrań płytowych. Jest Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. F. L. Vek i zasiada na stanowisku Dyrektora Czeskiej Filharmonii Kameralnej w Pardubicach.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Jan Pieterszoon Sweelinck - Ballo del Granduca SwWV 319
Johann Sebastian Bach – Preludium i fuga g-moll g moll BWV 535
Liebster Jesu, wir sind hier BWV 731
Erbarm dich mein, o Herre Gott BWV 721
Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 659
Preludium i fugaC-dur BWV 531
Samuel Barber - Adagio op. 11 (aranżacja P. Svoboda)
Charles-Marie Widor – Toccata from Symphony no. 5 f moll, op. 42/1
Pavel Svoboda – Naukę gry na organach rozpoczął w Konserwatorium w Pardubicach. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich znanych organistów i był uczniem Leo van Doeselaara na Berlińskim Uniwersytecie Sztuk Pięknych. Po powrocie do Czech kontynuował naukę w Pradze, w klasie prof. Jaroslava Tůmy na Wydziale Muzycznym Akademii Sztuk Scenicznych. Jest jednym z najbardziej utytułowanych młodych czeskich organistów. Zdobył I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Organowym Młodych Organistów w Opawie oraz nagrodę fundacji Český hudební fond (Czeski Fundusz Muzyczny) za najlepsze wykonanie muzyki współczesnej. Svoboda jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Praskiej Wiosny i Konkursu im. Bacha w Lipsku. Jury Międzynarodowego Konkursu Artystycznego w Brnie uhonorowało Artystę I nagrodą, z kolei w ramach Internationale Orgelwoche w Korschenbroich Svoboda został nagrodzony III miejscem. Dodatkowo został laureatem Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Praska Wiosna, a także Międzynarodowego Konkursu im. Jana Sebastiana Bacha w Lipsku. Pavel Svoboda koncertuje w ramach krajowych i zagranicznych festiwali muzycznych m.in. w Niemczech, Belgii, na Słowacji, w Polsce, Hiszpanii czy Chinach, a jako solista występuje z najlepszymi orkiestrami. Od 2004 roku jest organistą i cembalistą Barocco semper giovane. Współpracuje z Czeskim Radiem, Telewizją Czeską i jest autorem nagrań płytowych. Jest Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. F. L. Vek i zasiada na stanowisku Dyrektora Czeskiej Filharmonii Kameralnej w Pardubicach.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Roberto Bonetto
11.07.2025 Roberto Bonetto
Program:
Francesco Geminiani - Andante D-dur (transkrypcja: Roberto Bonetto)
Antonio Vivaldi – Koncert na skrzypce, organy, smyczki i basso continuo c-moll, RV 766
Allegro - Largo - Allegro
(transkrypcja: Wolfango Dalla Vecchia)
Johann Sebastian Bach – Fantazja i Fuga g-moll, BWV 542
Heitor Villa-Lobos – Ária (Cantilena) z Opery “Bachianas brasileiras”, Nr 5 (transkrypcja: Roberto Bonetto)
Cesar A. Franck – Deuxieme Choral
Marcel Duprè – Carillon op. 27 Nr 4
Roberto Bonetto – studiował grę na organach i kompozycję organową u Renzo Buja, w Konserwatorium w Padwie z wynikiem celującym. Następnie ukończył klasę klawesynu w Konserwatorium w Weronie pod kierunkiem Danilo Costantiniego, a także studia z zakresu harmonii, kontrapunktu i fugi u Antonio Zanona. Uczestniczył w zaawansowanych kursach mistrzowskich prowadzonych przez słynnych organistów takich jak: Jean Langlais, Gaston Litaize, Daniel Roth, Ton Koopman czy Emilia Fadini. Swoją wiedzę pogłębiał podczas studiów nad francuskim repertuarem romantycznym w Paryżu u Profesora Naji Hakima. Ważną rolę w życiu Artysty odegrało spotkanie z Jeanem Guillou, w tym udział w licznych europejskich wykonaniach „Révolte des Orgues” skomponowanego przez Mistrza na 9 organów i perkusję (projekt realizowany w latach w 2005-2018). Roberto Bonetto prowadzi działalność koncertową we Włoszech i za granicą. Występuje jako solista w całej Europie i Japonii, a dodatkowo bierze udział w licznych projektach muzycznych w charakterze kameralisty, w ramach których współpracuje z różnymi grupami instrumentalnymi i chóralnymi (zwłaszcza w duetach i z kwartetem dętym „Organa et Bucinae”). Dokonał nagrań dla różnych wytwórni oraz stacji radiowych i telewizyjnych. Jest organistą tytularnym w opactwie Isola della Scala i zwycięzcą konkursu na kierownika Katedry Harmonii i Analizy w Konserwatorium w Weronie. W 2023 roku zdobył międzynarodową nagrodę Premio Costantinus Magnus (w sekcji muzycznej) przyznawaną przez Ordine Costantiniano Nemagnico w Rzymie.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Francesco Geminiani - Andante D-dur (transkrypcja: Roberto Bonetto)
Antonio Vivaldi – Koncert na skrzypce, organy, smyczki i basso continuo c-moll, RV 766
Allegro - Largo - Allegro
(transkrypcja: Wolfango Dalla Vecchia)
Johann Sebastian Bach – Fantazja i Fuga g-moll, BWV 542
Heitor Villa-Lobos – Ária (Cantilena) z Opery “Bachianas brasileiras”, Nr 5 (transkrypcja: Roberto Bonetto)
Cesar A. Franck – Deuxieme Choral
Marcel Duprè – Carillon op. 27 Nr 4
Roberto Bonetto – studiował grę na organach i kompozycję organową u Renzo Buja, w Konserwatorium w Padwie z wynikiem celującym. Następnie ukończył klasę klawesynu w Konserwatorium w Weronie pod kierunkiem Danilo Costantiniego, a także studia z zakresu harmonii, kontrapunktu i fugi u Antonio Zanona. Uczestniczył w zaawansowanych kursach mistrzowskich prowadzonych przez słynnych organistów takich jak: Jean Langlais, Gaston Litaize, Daniel Roth, Ton Koopman czy Emilia Fadini. Swoją wiedzę pogłębiał podczas studiów nad francuskim repertuarem romantycznym w Paryżu u Profesora Naji Hakima. Ważną rolę w życiu Artysty odegrało spotkanie z Jeanem Guillou, w tym udział w licznych europejskich wykonaniach „Révolte des Orgues” skomponowanego przez Mistrza na 9 organów i perkusję (projekt realizowany w latach w 2005-2018). Roberto Bonetto prowadzi działalność koncertową we Włoszech i za granicą. Występuje jako solista w całej Europie i Japonii, a dodatkowo bierze udział w licznych projektach muzycznych w charakterze kameralisty, w ramach których współpracuje z różnymi grupami instrumentalnymi i chóralnymi (zwłaszcza w duetach i z kwartetem dętym „Organa et Bucinae”). Dokonał nagrań dla różnych wytwórni oraz stacji radiowych i telewizyjnych. Jest organistą tytularnym w opactwie Isola della Scala i zwycięzcą konkursu na kierownika Katedry Harmonii i Analizy w Konserwatorium w Weronie. W 2023 roku zdobył międzynarodową nagrodę Premio Costantinus Magnus (w sekcji muzycznej) przyznawaną przez Ordine Costantiniano Nemagnico w Rzymie.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Roman Perucki
01.07.2025 r. Roman Perucki
Program:
Nicolas Jacques Lemmens – Marche Pontificale
Olivier Messiaen – Apparition de l'Eglise éternelle
Marco Enrico Bossi – Scherzo g-moll
Intermezzo lirico
Padre Davide da Bergamo – Offertorio
Dietrich Buxtehude – Passacaglia d BuxWV 161
Friedrich Wilhelm Markull – Fantazja na temat "Christus der ist mein Leben " op.23
Max Gulbins – Brautzug Marcia pomposa op.17 nr 1
Leon Bator – Chorał Oliwski/1967/ [1925-2002]
Zbigniew Kruczek – Śliczna gwiazdo Matko Lwowa (polskie prawykonanie)
Marian Sawa – Fuga Bolero
prof. dr hab. Roman Perucki – Ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1985r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Gdańsku od roku 1997 (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych); jest I organistą Katedry Oliwskiej, członkiem Komisji Liturgicznej przy Metropolicie Gdańskim; jest powoływany w charakterze konsultanta do opiniowania projektów nowych instrumentów, remontów i restauracji historycznych organów Archidiecezji Gdańskiej i na terenie całej Polski. Przez kilkadziesiąt tal piastował stanowisko Sekretarza Międzynarodowej Sesji Organowej Organy i Muzyka Organowa.
Koncertuje i prowadzi kursy mistrzowskie w kraju i za granicą – na wszystkich kontynentach świata. Jest jurorem Międzynarodowych Konkursów Organowych.
W swoim dorobku ma już ponad 2700 recitali i koncertów kameralnych oraz z orkiestrami symfonicznymi.
Dokonał licznych nagrań dla radiofonii europejskich.
Jest Dyrektorem PFB w Gdańsku (w latach 1993-1997 również dyrektorem artystycznym) oraz prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia „Musica Sacra”.
Posiada liczne odznaczenia i nagrody.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Nicolas Jacques Lemmens – Marche Pontificale
Olivier Messiaen – Apparition de l'Eglise éternelle
Marco Enrico Bossi – Scherzo g-moll
Intermezzo lirico
Padre Davide da Bergamo – Offertorio
Dietrich Buxtehude – Passacaglia d BuxWV 161
Friedrich Wilhelm Markull – Fantazja na temat "Christus der ist mein Leben " op.23
Max Gulbins – Brautzug Marcia pomposa op.17 nr 1
Leon Bator – Chorał Oliwski/1967/ [1925-2002]
Zbigniew Kruczek – Śliczna gwiazdo Matko Lwowa (polskie prawykonanie)
Marian Sawa – Fuga Bolero
prof. dr hab. Roman Perucki – Ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1985r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Gdańsku od roku 1997 (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych); jest I organistą Katedry Oliwskiej, członkiem Komisji Liturgicznej przy Metropolicie Gdańskim; jest powoływany w charakterze konsultanta do opiniowania projektów nowych instrumentów, remontów i restauracji historycznych organów Archidiecezji Gdańskiej i na terenie całej Polski. Przez kilkadziesiąt tal piastował stanowisko Sekretarza Międzynarodowej Sesji Organowej Organy i Muzyka Organowa.
Koncertuje i prowadzi kursy mistrzowskie w kraju i za granicą – na wszystkich kontynentach świata. Jest jurorem Międzynarodowych Konkursów Organowych.
W swoim dorobku ma już ponad 2700 recitali i koncertów kameralnych oraz z orkiestrami symfonicznymi.
Dokonał licznych nagrań dla radiofonii europejskich.
Jest Dyrektorem PFB w Gdańsku (w latach 1993-1997 również dyrektorem artystycznym) oraz prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia „Musica Sacra”.
Posiada liczne odznaczenia i nagrody.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Stanislav Šurin
22.07.2025 Stanislav Šurin
Program:
Johann Sebastian Bach
Preludium i fuga c-moll, BWV 549
Partite diverse sopra:
O Gott, du frommer Gott, BWV 767
Preludium i fuga h-moll, BWV 544
Felix Mendelssohn – VI Sonata d-moll, Op. 65
I. Choral
II Andante sostenuto
III. Allegro molto
IV. Fuga. Sostenuto e legato
V. Finale. Andante
Jiří Ropek – Wariacje na temat „Victimae Paschali Laudes“
Stanislav Šurin studiował grę na organach w Państwowym Konserwatorium w Bratysławie, w Konserwatorium Diecezjalnym w Wiedniu, na Uniwersytecie Muzycznym w Bratysławie w klasie prof. Ivana Sokola, a także prywatnie u prof. Johanna Trummera w Grazu. Jako solista kilkukrotnie występował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Słowackiej. Podczas koncertu z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Tajwanu wykonał tajwańskie prawykonanie Mszy głagolickiej L. Janáčka. Koncertował w wielu krajach Europy, w USA, Meksyku, Kanadzie, Japonii, Hongkongu, Uzbekistanie i Kazachstanie, ma na koncie wiele albumów z muzyką organową. Stanislav Šurin jest założycielem i organizatorem międzynarodowych festiwali organowych w Trnawie, Pieszczanach, Skalicy oraz w katedrze św. Marcina w Bratysławie. Od 2002 wykłada organy na Katolickim Uniwersytecie w Rużomberku. Zajmuje się restauracją zabytkowych organów i budową nowych instrumentów (mi.in. Filharmonia Słowacka, Katedra św. Marcina w Bratysławie). W ostatnich latach pracuje również jako kompozytor. W 2009 roku otrzymał Nagrodę Sebastiana przyznawaną przez organizację „Ars Ante Portas” za niezwykły wkład w rozpowszechnianie twórczości Johanna Sebastiana Bacha. W 2016 r. Został laureatem nagrody „Fra Angelico” przyznawanej przez Konferencję Episkopatu Słowacji za zaangażowanie w propagowanie wartości chrześcijańskich w sztuce.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Johann Sebastian Bach
Preludium i fuga c-moll, BWV 549
Partite diverse sopra:
O Gott, du frommer Gott, BWV 767
Preludium i fuga h-moll, BWV 544
Felix Mendelssohn – VI Sonata d-moll, Op. 65
I. Choral
II Andante sostenuto
III. Allegro molto
IV. Fuga. Sostenuto e legato
V. Finale. Andante
Jiří Ropek – Wariacje na temat „Victimae Paschali Laudes“
Stanislav Šurin studiował grę na organach w Państwowym Konserwatorium w Bratysławie, w Konserwatorium Diecezjalnym w Wiedniu, na Uniwersytecie Muzycznym w Bratysławie w klasie prof. Ivana Sokola, a także prywatnie u prof. Johanna Trummera w Grazu. Jako solista kilkukrotnie występował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Słowackiej. Podczas koncertu z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Tajwanu wykonał tajwańskie prawykonanie Mszy głagolickiej L. Janáčka. Koncertował w wielu krajach Europy, w USA, Meksyku, Kanadzie, Japonii, Hongkongu, Uzbekistanie i Kazachstanie, ma na koncie wiele albumów z muzyką organową. Stanislav Šurin jest założycielem i organizatorem międzynarodowych festiwali organowych w Trnawie, Pieszczanach, Skalicy oraz w katedrze św. Marcina w Bratysławie. Od 2002 wykłada organy na Katolickim Uniwersytecie w Rużomberku. Zajmuje się restauracją zabytkowych organów i budową nowych instrumentów (mi.in. Filharmonia Słowacka, Katedra św. Marcina w Bratysławie). W ostatnich latach pracuje również jako kompozytor. W 2009 roku otrzymał Nagrodę Sebastiana przyznawaną przez organizację „Ars Ante Portas” za niezwykły wkład w rozpowszechnianie twórczości Johanna Sebastiana Bacha. W 2016 r. Został laureatem nagrody „Fra Angelico” przyznawanej przez Konferencję Episkopatu Słowacji za zaangażowanie w propagowanie wartości chrześcijańskich w sztuce.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Stephan Pollhammer
29.07.2025 Stephan Pollhammer
Program:
Johann Sebastian Bach – Chrystus zmartwychwstał, BWV 627*
Charles Tournemire – Choral-Improvisation sur le Victimae Paschali
Thierry Escaich – Cinq versets sur Victimae Paschali
Allegro moderato
Allegretto
Allegro molto ritmico
Flor Peeters – Variations on an Original Theme, op. 58
Johannes Brahms – Wariacje na temat Josepha Haydna, op. 56 (aranżacja: Lionel Rogg)
Stephan Pollhammer studiował grę na organach i fortepianie na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu w klasach profesorów Hannfrieda Lucke i Christopha Declara. Obecnie kontynuuje studia u prof. Martina Sandera w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. Koncertował jako solista w ramach międzynarodowych cykli koncertowych w takich miejscach jak Freiburg Minster, kościoły katedralne w Alkmaar, Salzburgu, Szeged i Vaduz, a także w ORF Radio Hall w Wiedniu.
Kolejne występy m.in. podczas Festiwalu w Salzburgu i Mozartwoche, przyniosły mu współpracę z Camerata Salzburg, L'Arpeggiata i Monteverdi Choir, a także ze uznanymi artystami m.in. austriacką multiinstrumentalistką Christiną Pluhar. Stephan Pollhammer jest ponadto wykładowcą klasy organów w Hochschule für Musik und Theater w Monachium, a także klasy akompaniamentu fortepianowego i studiów oratoryjnych w Leopold Mozart College na Uniwersytecie w Augsburgu.
Jest laureatem następujących nagród: I nagroda i nagroda specjalna w 12. Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej im. J.P. Sweelincka w Gdańsku 2024, I nagroda i nagroda publiczności na Konkursie Schnitgera w Alkmaar 2022, II nagroda na Konkursie Eberharda Friedricha Walckera w Schrambergu 2022, II nagroda na Konkursie Bachowskim w Wiesbaden 2020 oraz I nagroda na Konkursie Rheinbergera w Vaduz 2019.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Johann Sebastian Bach – Chrystus zmartwychwstał, BWV 627*
Charles Tournemire – Choral-Improvisation sur le Victimae Paschali
Thierry Escaich – Cinq versets sur Victimae Paschali
Allegro moderato
Allegretto
Allegro molto ritmico
Flor Peeters – Variations on an Original Theme, op. 58
Johannes Brahms – Wariacje na temat Josepha Haydna, op. 56 (aranżacja: Lionel Rogg)
Stephan Pollhammer studiował grę na organach i fortepianie na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu w klasach profesorów Hannfrieda Lucke i Christopha Declara. Obecnie kontynuuje studia u prof. Martina Sandera w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. Koncertował jako solista w ramach międzynarodowych cykli koncertowych w takich miejscach jak Freiburg Minster, kościoły katedralne w Alkmaar, Salzburgu, Szeged i Vaduz, a także w ORF Radio Hall w Wiedniu.
Kolejne występy m.in. podczas Festiwalu w Salzburgu i Mozartwoche, przyniosły mu współpracę z Camerata Salzburg, L'Arpeggiata i Monteverdi Choir, a także ze uznanymi artystami m.in. austriacką multiinstrumentalistką Christiną Pluhar. Stephan Pollhammer jest ponadto wykładowcą klasy organów w Hochschule für Musik und Theater w Monachium, a także klasy akompaniamentu fortepianowego i studiów oratoryjnych w Leopold Mozart College na Uniwersytecie w Augsburgu.
Jest laureatem następujących nagród: I nagroda i nagroda specjalna w 12. Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej im. J.P. Sweelincka w Gdańsku 2024, I nagroda i nagroda publiczności na Konkursie Schnitgera w Alkmaar 2022, II nagroda na Konkursie Eberharda Friedricha Walckera w Schrambergu 2022, II nagroda na Konkursie Bachowskim w Wiesbaden 2020 oraz I nagroda na Konkursie Rheinbergera w Vaduz 2019.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego

68. MFMO w Oliwie - Zsolt Máté Mészáros
04.07.2025 r. Zsolt Máté Mészáros
Program:
Johann Sebastian Bach – Passacaglia c-moll, BWV 582
Ryszard Wagner – The Young Pilgrims’ Choir z Opery “Tannhäuser” (transkrypcja organowa: Franz Liszt)
Franz Liszt – Consolation Des-dur
Ernst von Dohnányi – Fantasia c-moll
Ernst von Dohnányi – Symphonic Minutes, Op. 36
Tema con variazioni (transkrypcja na organy: Zsolt Máté Mészáros)
Zsolt Máté Mészáros - Uwertura koncertowa Hommage à Kodály Zoltán
Béla Bartók – Three Hungarian Folksongs from the County Csík, Sz. 35a (transkrypcja organowa: Zsolt Máté Mészáros)
Charles Tournemire – Improwizacja na temat “Victimae paschali laudes”
Zsolt Máté Mészáros jest jednym z najpopularniejszych węgierskich organistów, który ma na koncie liczne sukcesy. W 2018 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną Liszta, gdzie obecnie kontynuuje studia doktoranckie. W 2020 roku otrzymał nagrodę Junior Prima Prize i trzyletnie stypendium Węgierskiej Akademii Sztuki na przygotowanie i wykonanie nowego kompletnego wydania dzieł harmonicznych i organowych Ferenca Liszta w serii koncertów.
Artysta działa w zakresie promocji i upowszechniania muzyki organowej i węgierskiej kultury muzycznej. Regularnie występuje jako solista na najważniejszych węgierskich scenach koncertowych i festiwalach. W ostatnich latach dał setki koncertów na Węgrzech, występował również w wielu innych krajach europejskich.
Jest dyrektorem artystycznym kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Budapeszcie-Belváros i organistą kościoła Ducha Świętego w Budapeszcie-Herminamező. Ponadto pełni funkcję Dyrektora ds. artystycznych Węgierskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Harmonium.
Zsolt Máté Mészáros zajmuje się również transkrypcją utworów organowych. Dokonał kilku prawykonań węgierskich kompozycji.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego
Program:
Johann Sebastian Bach – Passacaglia c-moll, BWV 582
Ryszard Wagner – The Young Pilgrims’ Choir z Opery “Tannhäuser” (transkrypcja organowa: Franz Liszt)
Franz Liszt – Consolation Des-dur
Ernst von Dohnányi – Fantasia c-moll
Ernst von Dohnányi – Symphonic Minutes, Op. 36
Tema con variazioni (transkrypcja na organy: Zsolt Máté Mészáros)
Zsolt Máté Mészáros - Uwertura koncertowa Hommage à Kodály Zoltán
Béla Bartók – Three Hungarian Folksongs from the County Csík, Sz. 35a (transkrypcja organowa: Zsolt Máté Mészáros)
Charles Tournemire – Improwizacja na temat “Victimae paschali laudes”
Zsolt Máté Mészáros jest jednym z najpopularniejszych węgierskich organistów, który ma na koncie liczne sukcesy. W 2018 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną Liszta, gdzie obecnie kontynuuje studia doktoranckie. W 2020 roku otrzymał nagrodę Junior Prima Prize i trzyletnie stypendium Węgierskiej Akademii Sztuki na przygotowanie i wykonanie nowego kompletnego wydania dzieł harmonicznych i organowych Ferenca Liszta w serii koncertów.
Artysta działa w zakresie promocji i upowszechniania muzyki organowej i węgierskiej kultury muzycznej. Regularnie występuje jako solista na najważniejszych węgierskich scenach koncertowych i festiwalach. W ostatnich latach dał setki koncertów na Węgrzech, występował również w wielu innych krajach europejskich.
Jest dyrektorem artystycznym kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Budapeszcie-Belváros i organistą kościoła Ducha Świętego w Budapeszcie-Herminamező. Ponadto pełni funkcję Dyrektora ds. artystycznych Węgierskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Harmonium.
Zsolt Máté Mészáros zajmuje się również transkrypcją utworów organowych. Dokonał kilku prawykonań węgierskich kompozycji.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska
Dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego